۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۸

امام جمعه موقت گرگان:

کشورهای عربی هیچ تعصبی در مقابل جنایات صهیونیستی ندارند

کشورهای عربی هیچ تعصبی در مقابل جنایات صهیونیستی ندارند

گرگان-امام جمعه موقت گرگان گفت:حاکمان کشورهای بزرگ و عربی خاورمیانه در حال نظاره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان هستند و هیچ تعصبی در برابر این خونریزی ها و وحشی گری ها نشان نمی دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدقاسم لیوانی ظهر در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به هشتم ربیع الثانی، ولادت امام حسن عسگری (ع) و تبریک این روز، گفت: بر اساس بیانات آن حضرت آدم‌های کم خرد تحمل نمی‌کنند و هرچیزی را بیان می‌کنند اما آدم‌های اندیشمند و فهمیده اول فکر می‌کنند و اگر مصلحت بود حرف می‌زنند.

امام جمعه موقت گرگان به وفات حضرت معصومه (س) در روز دوشنبه ۱۰ ربیع الثانی اشاره کرد و افزود: وقتی امام هشتم در خراسان بودند، خواهر ایشان برای دیدار برادر از سمت مدینه به سمت خراسان حرکت کردند که در ساوه مأمورین حکومت وقت در حمله‌ای همراهان آن بانوی بزرگوار را به شهادت رساندند و پس از آن حضرت معصومه (س) بیمار شد و در قم مدتی بودند و وفات یافتند.

وی با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه، فلسطین و لبنان، گفت: این جانیان در طول این یکسال گذشته در غزه و لبنان و جاهای دیگر جنایاتی مرتکب شدند که نمی‌شود گفت یک انسان چنین کاری را انجام می‌دهد.

لیوانی اظهار کرد: امروز هم این غاصبان وسایل و تجهیزات هلال احمر که برای خدمات رسانی مستقر شده بودند را بمباران کردند و از بین بردند، روی این رژیم نام حیوان هم نمی‌توان گذاشت.

وی افزود: متأسفانه دنیا و کشورهای بزرگ در حال نظاره این جنایات هستند و با تأسف کشورهای عربی حاکم در خاورمیانه هیچ تعصبی را در برابر این خونریزی‌ها و وحشی گری‌ها نشان نمی‌دهند.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به قیمت گذاری محصولات کشاورزی و پرداخت پول این محصولات کشاورزی، خطاب به مسؤولان گفت: کشاورز آذرماه یا دی ماه گندم و کلزا و در اوایل بهار سویا و پنبه را می‌کارد و بعد از برداشت تحویل دولت می‌دهد.

وی با بیان اینکه تا امروز هنوز مطالبات گندم کاران پرداخت نشده است، افزود: این گندم کار کارمند نیست که ماهانه حقوقش را بگیرد یا مغازه دار و یا کارگر نیست که بخواهد مزدی دریافت کند.

لیوانی به مسؤولان توصیه کرد: سازمان‌های کشاورزی و تعاون روستایی از همین الان برآورد کنند در استان گلستان چقدر محصول برداشت می‌شود و از همین حالا پول آن را آماده کنند.

وی افزود: نباید کشاورز محصولش را تحویل دهد و ما پول را در چند مرحله قطره چکانی به آنها پرداخت کنیم. اگر این کشاورز خرداد یا تیرماه مطالبات خود را دریافت می‌کرد یک قدم جلو تر بود اما اکنون با افزایش بسیاری از کالاها برخورد کرده است.

امام جمعه موقت گرگان گفت: مطالبات باقی مانده کشاورزان باید به قیمت روز محاسبه شود و با سود باید پرداخت شود.

لیوانی تاکید کرد: باید برای پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان مسؤولان فکر اساسی کنند تا کشاورز دلخوش باشد و مجدد به دنبال کشت محصول برود نه اینکه زمین را قطعه بندی کند و بفروشد.

کد خبر 6253505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha